3
فروش ویژه
برای مشاهده محصولات فروش ویژه میتوانید به صفحه اصلی مراجعه کنید
نیاز سنجی
در این قسمت می توانید کمپرسور و تجهیزات مناسب برای سایت خود را محاسبه کنید
استعلام قیمت
برای استعلام قیمت محصولاتی که قیمت ندارند با ما تماس بگیرید

آیا به کمپرسور oil free نیاز داریم یا Lubricated ؟

آیا به کمپرسور oil free نیاز داریم یا Lubricated ؟   هنگامی که شما اندازه و نوع کمپرسور را محاسبه کردید، یک سؤال مهم باقی می ماند : آیا کمپرسورباید oil free باشد یا lubricated ؟   انتخاب شما باید براساس برنامه کاربردی و فرایندی باشد که هوای فشرده در آن استفاده می شود .

بلاگ 02 شهریور 1398

آیا به کمپرسور oil free نیاز داریم یا Lubricated ؟

 

هنگامی که شما اندازه و نوع کمپرسور را محاسبه کردید، یک سؤال مهم باقی می ماند :

آیا کمپرسورباید oil free باشد یا lubricated ؟

 

انتخاب شما باید براساس برنامه کاربردی و فرایندی باشد که هوای فشرده در آن استفاده می شود .

آیا نیاز به کمپرسور به oil free داریم؟

اولین گام در انتخاب هر کمپرسور، ارزیابی نیازهای تسهیلات شما است .

مواردی وجود دارد که در آن پیامدهای آلودگی روغن بیش از حد است، بنابراین داشتن کمپرسور هوای oil free ضروری است. با این حال، به عنوان مثال اکثر کارگاه های تولیدی، صنعتی و کوچک از کمپرسورهای تزریقی روغن استفاده می کنند، زیرا پیامدهای آلودگی روغن در آنها به اندازه ی تجهیزات تولید مواد غذایی وجود ندارد،

روغن در کمپرسور هوا برای روانکاری، عایق بندی و همچنین سرد کردن هوای فشرده به کار می رود . اگر نیاز فوری برای هوای فشرده بدون روغن وجود نداشته باشد، صرفه اقتصادی بیشتر این است که از یک اسکرو تزریق روغنی تزریقی استفاده کنید.

کمپرسورهای بدون روغن هزینه بسیار بالایی دارند . با وجود این، در هوای فشرده اثرات روغنی وجود دارد که می تواند برای محصولات و تولیدات مناسب باشد .

استفاده از فیلترهای تلفیقی می تواند هوای فشرده را تا 0.01 میکرون تمیز کند، یعنی با افزودن یک فیلتر کربن اکتیو برای خنثی کردن هوای کلاس 1، می تواند هوا را بیشتر تمیز کرد.

کلاس های مختلف خلوص هوا چیست؟

کمپرسورهای oil free برای تولید طیف وسیعی از محصولات حساس، نیمه هادی ها، داروها و کاغذ استفاده می شود. حتی کوچکترین ردی از روغن در چنین کاربردهای می تواند اثرات نامطلوب بر روی محصولات و حتی مردم داشته باشد .

Class 0 و عبارت “از لحاظ فنی بدون روغن” اغلب به معنای آن است که کمپرسور مطابق با استانداردهای خاصی است. اگرچه این اصطلاحات شبیه هستند اما تفاوت های کلیدی دارند که اگر مورد بررسی قرار نگیرند ممکن است منجر به عواقب ناخواسته شود.

 

برای درک بهتر این موضوع، نگاهی عمیق تر به معنی «بدون روغن » می اندازیم. هر دو عبارت  oil free و oil less ، برای توصیف کمپرسورهایی که هیچ روانکاری در محفظه فشرده سازی آنها انجام نمی گیرد ، استفاده می شود.

در حالی که دو اصطلاح اول یک نوع کمپرسور را توصیف می کنند، class 0 و “از لحاظ فنی بدون روغن” بیان می کنند که چگونه هوا پس از فشرده سازی تمیز می شود . تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد که در این مقاله توضیح خواهیم داد.

سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) استانداردهای جهانی را برای اهداف اختصاصی، صنعتی و تجاری تعیین می کند هوای فشرده دارای مجموعه ای از استانداردهای ISO است . بسته به خلوص نهایی هوا (تعیین شده توسط تعداد و اندازه ذرات در هر متر مکعب )، کمپرسورها را می توان از کلاس ISO 0-5 رتبه بندی نمود . نسخه اصلی استانداردهای خلوص هوای فشرده ISO 1991 برای تولید کنندگان فیلتر ساخته شده است . این استاندارد پنج کلاس غلظت روغن را تعریف می کند ، که بهترین آن کلاس 1 است.

ISO Class 1 – Technically Oil-Free Air

کلاس 1 یک غلظت روغن 0.01 میلی گرم در متر مکعب در 1 بار 14.5 psi و 20C (68)  را مشخص می کند و گاهی اوقات به عنوان یک راه حل فنی برای هوای بدون روغن نامیده می شود. با این حال، این استانداردها در سال 2001 ویرایش شد و در سال 2010 به روز شد. استاندارد فعلی مقدار کل روغن (آئروسل، مایع و بخار) را محدود می کند و یک استاندارد خاص برای اندازه گیری بخار روغن معرفی نموده است .

 

ISO Class 0 – Oil-Free Air

کلاس جدید (کلاس 0) برای تطبیق با الزامات سختگیرانه تری اضافه شد. کلاس ISO 0 تمیزترین انتخاب است.آنها می توانند 100 درصد هوای آزاد بدون روغن را تضمین کنند.

برخی از ادعاهای نادرست در مورد این صنعت وجود دارد که کمپرسورهای روان کننده روغن با فیلترها را تبلیغ می کنند و آنها را “فنی بدون روغن” می نامند و همچنین بیان می کند که کیفیت هوای آن اغلب بهتر از کمپرسور بدون روغن است . این ادعاها نادرست هستند و استفاده از آنها زمانی که کلاس 0 مورد نیاز است می تواند منجر به آسیب ناخواسته به محصولات حساس و یا تجهیزات شود.

هنگام انتخاب یک کمپرسور بدون روغن، مطمئن شوید که کمپرسور بدون روغن گرید 0 را انتخاب کرده و گزینه «technichally oil free » را انتخاب کنید. آنها به طور کلی قیمت پایه بالاتری دارند اما برای استفاده در برنامه های حساس بسیار امن تر هستند. با کلاس 0، می توانید مطمئن باشید که هیچ آلودگی به تجهیزات کاربر نهایی شما نمی رسد و مطمئن باشید که دارایی های شما محافظت می شوند.

هنگامیکه یک کمپرسور هوا بدون روغن یا روغن روانکار را انتخاب می کنید، همیشه بهتر است از مشاور حرفه ای کمپرسور  مشورت بگیرید.