3
فروش ویژه
برای مشاهده محصولات فروش ویژه میتوانید به صفحه اصلی مراجعه کنید
نیاز سنجی
در این قسمت می توانید کمپرسور و تجهیزات مناسب برای سایت خود را محاسبه کنید
استعلام قیمت
برای استعلام قیمت محصولاتی که قیمت ندارند با ما تماس بگیرید

کمپرسور پیستونی Piston Compressor

کمپرسور پیستونی Piston Compressor   کمپرسورهای پیستونی عموما از نوع Reciprocating یا رفت و برگشتی هستند . کمپرسور پیستونی قدیمی ترین و رایج ترین کمپرسورهاست . این کمپرسورها معمولا تک مرحله یا دو مرحله و oil lubricant یا oil free می باشند یعنی با تعداد مختلف سیلندر در ساختارهای مختلف . به جز کمپرسورهای خیلی

بلاگ 17 مهر 1398

کمپرسور پیستونی Piston Compressor

 

کمپرسورهای پیستونی عموما از نوع Reciprocating یا رفت و برگشتی هستند .

کمپرسور پیستونی قدیمی ترین و رایج ترین کمپرسورهاست . این کمپرسورها معمولا تک مرحله یا دو مرحله و oil lubricant یا oil free می باشند یعنی با تعداد مختلف سیلندر در ساختارهای مختلف .

به جز کمپرسورهای خیلی کوچک با سیلندرهای عمودی، پیکربندی V رایج ترین نوع کمپرسورهای کوچک پیستونی است .

در کمپرسورهای دو مرحله ای و بزرگ ساختار  L-type می باشد بطوری که سیلندر عمودی کم فشار و سیلندر افقی فشار بالا را می سازند و این شایعترین نوع طراحی برای این مدل دستگاه است .

کمپرسورهای پیستونی oil lubricant  معمولا با پاشش روغن یا روانکاری توسط فشار کار می کنند . اکثر کمپرسورهای پیستونی دارای دریچه های خود کار هستند. یک سوپاپ خود کار از طریق کم و  زیاد شدن فشار باز و بسته شده و دیسک شیر را حرکت می دهد .

طریقه کار کرد کمپرسور پیستونی بدینصورت است که گاز ورودی آن وارد منیفولد مکش شده و سپس وارد سیلندر می شود، جایی که توسط یک پیستون که از طریق میل لنگ حرکت می کند، فشرده شده و بعد از آن تخلیه می شود.

موارد استفاده کمپرسورهای پیستونی پالایشگاه های نفت، خطوط لوله گاز، کارخانه های شیمیایی، پالایشگاه های گاز طبیعی را می توان نام برد . در کارخانه های بطری های سازی که از PET استفاده می کنند این نوع کمپرسور بسیار استفاده دارد .

عمر مفید کمپرسورهای پیستونی حدود 10 برابر طول کمپرسور دیافراگم معمولی است و هزینه نگهداری و تعمیرات آن حداقل  20٪  کمتر است.

در این کمپرسورها به این دلیل که گرمای تولید شده در سیلندر توسط بخش تولیدکننده مجدداً مصرف می‌شود، مبدل‌های حرارتی‌ای که به‌طور معمول در کمپرسورهای پیستونی استفاده می‌شوند، حذف شده‌است.

در این گونه کمپرسورها تقریباً تمام انرژیی که به سیستم داده می‌شود، با اتلافات ناچیز حرارتی، صرف انجام کار فرایند می‌شود.