3
فروش ویژه
برای مشاهده محصولات فروش ویژه میتوانید به صفحه اصلی مراجعه کنید
نیاز سنجی
در این قسمت می توانید کمپرسور و تجهیزات مناسب برای سایت خود را محاسبه کنید
استعلام قیمت
برای استعلام قیمت محصولاتی که قیمت ندارند با ما تماس بگیرید

چه درایری برای کمپرسور ما مناسب است ؟

چه درایری برای کمپرسور ما مناسب است ؟ ایجاد رطوبت در هنگام فشرده شدن هوا اجتناب ناپذیر است . اما راه های بسیاری برای گرفتن رطوبت موجود در هوای فشرده وجود دارد . و این رطوبت اگر به درستی درمان شود از آسیب رسیدن به ماشین آلات ، تجهیزات و سایر اجزای دیگر، و همچنین

بلاگ 27 مهر 1397

چه درایری برای کمپرسور ما مناسب است ؟

ایجاد رطوبت در هنگام فشرده شدن هوا اجتناب ناپذیر است . اما راه های بسیاری برای گرفتن رطوبت موجود در هوای فشرده وجود دارد .

و این رطوبت اگر به درستی درمان شود از آسیب رسیدن به ماشین آلات ، تجهیزات و سایر اجزای دیگر، و همچنین جلوگیری از آلودگی احتمالی محصولات نهایی جلوگیری خواهد شد.

به منظور اجتناب از تعمیرات غیر ضروری و توقف تولید ، توصیه می شود که اقدامات پیشگیرانه را به درستی انجام دهید تا هوای فشرده خشک تمیز و مناسب برای عملیات خود داشته باشید .

انتخاب درایر مناسب برای درمان هوای مرطوب به طور عمده وابسته به نیازهای خاص و سطح تحمل رطوبت دستگاه هایی است که از هوای فشرده استفاده می کنند.

اکثر تاسیسات صنعتی می توانند چنین شرایطی را با یک درایر تبریدی refrigernt dryer به دست بیاورند، در حالی که برخی عملیات مانند اسپری رنگ، آزمایشگاه ها و برخی از ابزارهای چاپ و پنوماتیک نیاز به یک درایر جذبی یا desicant dryer دارند.

اجازه دهید نگاهی به انواع مختلف درایرهای تبریدی داشته باشیم تا بتوانیم درک درستی از گزینه ای که برای عملیات شما مناسب است را بدست آوریم:

 

تفاوت بین درایرهای مدار بسته و مدار باز چیست؟

برای عملیاتی که نیاز به هوای خشک دارند، اما نقطه شبنم یا dewpoint خیلی پایینی نیاز ندارند درایر تبریدی می تواند یک گزینه عالی باشد، زیرا هزینه آن به صرفه است .

درایرهای مدار باز :

یک درایر تبریدی مدار باز  یک نقطه شروع عالی برای کسی است که به دنبال بهبود کیفیت هوای فشرده خود است در حالی بودجه کمتری را هزینه می کند. اصطلاح “بدون چرخه یا مدار باز ” به این معنی است که این نوع درایر دائما عمل تبرید هوای فشرده را اجرا می کند و از hot gas bypass valve استفاده میکند تا مبرد را حتی در حالت بارگیری کمتر هدایت کند.

در یک درایر تبریدی درجه حرارت هوای فشرده به 3 درجه سانتیگراد (37 درجه فارنهایت) کاهش می یابد، که اجازه می دهد آب از حالت بخار خارج شود، و در نتیجه هوا خشک می شود. درایرهای مدار باز  ماشین های بسیار ساده و قابل اطمینان هستند و با حداقل گزینه ها برای ساده سازی طراحی و عملیات به کار می آیند. آنها با صرفه هستند زیرا با کمترین هزینه هوای فشرده خشک و تمیز فراهم می کنند. نصب و کار کردن با درایرهای تبریدی بسیار آسان است .

این نوع درایر ، به طور ایده آل با هر کمپرسور اسکرویی همخوان است، یک نوع نسخه درایر با درجه حرارت بالا وجود دارد که برای استفاده با کمپرسور هوا پیستونی توصیه می شود. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است می توان گفت، “مدار باز یا بدون چرخه ” به این معنی است که خشک کردن هوا  بدون توجه به میزان هوایی که وارد دستگاه می شود بطور دائم اجرا می شود،

این به این معنی است که مصرف انرژی در بار کامل یا بدون بار تقریبا یکسان است. اگر صرفه جویی در انرژی یک اولویت برایتان نیست و نیاز شما درایری است که حداقل تغییرات نقطه شبنم را انجام دهد، درایر مدار باز گزینه خوبی برای شماست .

 

درایر مدار بسته : 

بر خلاف درایرهای مدار باز این مدل درایر از تجهیزات اضافی نظیر سنسور حرارت یا کنترل های فرکانس استفاده می کند که به خشک کن اجازه می دهد تا بر اساس میزان هوای فشرده که در درایر قرار می گیرد روشن شود و در نهایت باعث صرفه جویی در انرژی خواهد شد. طراحی درایر مدار بسته کاملا مبتنی بر خواسته مشتری، ارائه عملکرد و همچنین قابلیت اطمینان است.

هزینه اولیه این مدل درایر به طور ناچیزی بالاتر از درایر مدار باز است، اما در مدت زمانی کوتاه با صرفه جویی در انرژی این مورد جبران خواهد شد .

درایرهای مدار بسته بسیار قابل اعتماد هستند و نصبی آسان، هزینه نگهداری پایین و سر و صدای کمی را دارند. همانطور که قبلا ذکر شد درایر مدار بسته  حداکثر صرفه جویی در انرژی و کاهش فشار را ارائه می دهند. با توجه به مزایای آن، هزینه کمی بالاتر می تواند برای هر نوع سیستم هوای فشرده بسیار مفید باشد، به ویژه در هنگام بررسی هزینه کل تجهیزات در طول عمر مفید آن بسیار پایین خواهد بود .

 

مزایای درایرهای یکپارچه :

هنگامی که فضای کار محدود است، اما نیاز به هوای فشرده خشک وجود دارد، برخی از تولید کنندگان یک گزینه درایر تبریدی متمرکز را در کمپرسورهای خود ارائه می دهند یعنی در داخل کابینت کمپرسور درایری متناسب با عملکرد کمپرسور را نصب می کنند . این گزینه نه تنها نیاز به فضا را محدود می کند بلکه هزینه های اولیه نصب را نیز صرفه جویی می کند و همچنین راه حلی آرام و مناسب برای نیازهای هوای فشرده شما ارائه می دهد. یک کارشناس حرفه ای هوای فشرده باید بتواند از تمام گزینه های خشک کردن هوای فشرده استفاده کند و به بهترین راه حل برای نیازهای شما کمک کند.

 

تفاوت بین درایر جذبی و تبریدی چیست ؟

مهمترین عامل تصمیم گیری در مورد درایرهای هوای فشرده، نیاز به نقطه شبنم مطلوب است. درایرهای تبریدی قادر به ارائه نقطه شبنم 3-5 درجه سلسیوس (37-41 درجه فارنهایت) است که برای اکثر برنامه ها مناسب است. با این حال، اگر یک فرایند نیاز به هوای فشرده با کیفیت بالاتر داشته باشد، یک خشک کن جذبی باید در سیستم وارد شود. خشک کن های جذبی قادر به دستیابی به درجه حرارت -70 درجه سانتیگراد (-100 درجه فارنهایت) هستند، سیستم هوای فشرده خود را با هوای تمیز و خشک تهیه کنید. بر خلاف خشک کن های تبریدی، درایرهای جذبی از دانه های خشک کننده استفاده می کنند که بخارات آب را از هوای فشرده جذب می کنند.

در طول فرایند بخار آب جذب مواد جاذب موجود در درایر می شوند . هنگامی که دانه های خشک کننده با رطوبت اشباع می شوند، فرایند احیا از طریق خشک کردن هوا ، گرما و یا ترکیبی از هر دو به باعث خشک شدن مواد خیس می شود. این نوع درایر به طور معمول از طراحی ساخت برج دوقلو استفاده می کند، که در آن یک برج هوا مرطوب را خشک می کندکه به آن مرحله اشباع می گویند در حالی که برج دیگر احیا می شود و رطوبت را از دانه های خشک کننده بازسازی می کند.

 

گزینه های درایر جذبی :

درایرهای جذبی طوری طراحی شده اند تا نقطه شبنم استاندارد  -20 ° C (-25 ° F)، -40 ° C / F یا -70 ° C (-100 ° F) را تهیه کنند، اما این مورد به هزینه ای که انجام می شود نیز بستگی دارد . در مورد درایرهای جذبی انواع مختلف از اشباع وجود دارد و این به مقدار هوای خالصی که در طول فرایند استفاده می شود بستگی دارد. همچنین تصفیه بزرگ به کمپرسور بزرگ نیاز دارد .

Heatless Desicant Dryers نیاز به 16 تا 25 درصد هوای خنک کننده دارند و به عنوان مقرون به صرفه ترین، اما کمترین کارایی محسوب می شوند. برای استفاده  از یک  Heatless Desicant Dryer ، در هنگام اندازه گیری کمپرسور هوا این مقدار مصرف اضافی را  حتما حساب کنید. این محاسبه لازم است تا به اندازه کافی هوای فشرده مورد نیاز برای نیازهای مصرف و همچنین هوای خنک لازم برای فرآیند خشک کردن را فراهم کند.

Heated purge air desiccant dryers از بخاری داخلی یا خارجی استفاده می کنند تا بخشی از فرآیند خشک کردن دانه ها را انجام دهند. این نوع خشک کردن باعث کاهش میزان هوای خالصی که برای پروسه بازسازی برج نیاز دارد می شود و هدر رفتن هوا را تا کمتر از 10٪ کاهش می دهند. با توجه به طراحی و توانایی آن برای کاهش هوای خالص مورد نیاز در این فرآیند، این خشک کن نیاز به سرمایه گذاری اولیه بیشتری در مقایسه با یک خشک کن معمولی دارد، اما در دراز مدت، کارایی قابل توجه انرژی را ارائه می دهد.

در externally heated desiccant dryers ، هوا خالص خارجی به دمای بالاتر گرم می شود و به دانه های خشک کننده به منظور کمک به فرآیند خشک کردن و بازسازی دمیده می شود. این نوع فرآیند، به طور متوسط 4-0 درصد از هوای درایر را مصرف می کنند ، و این باعث می شود که این دستگاه  از بقیه درایرها قوی تر باشد. گاها یک دمنده یا Blower نیز در این مدل درایر نصب می شود ، که می تواند هوا گرم شده را در برجها دمیده و باعث زودتر خشک شدن مواد شود . با توجه به افزایش بهره وری این دستگاه گزینه گران قیمت ترین گزینه است، اما یک بار دیگر بهترین بازده سرمایه گذاری خود را از دیدگاه مصرف انرژی در طول عمر واحد نشان می دهد.

بطور کلی نیاز به یک درایر تبریدی یا درایر جذبی بستگی به نیاز ما به کیفیت هوای مصرفی دارد . درایرها نقش مهمی در دستیابی به هوای تمیز و خشک دارند. سرمایه گذاری در یک سیستم درایر مناسب می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در طول عمر تجهیزات و ارائه محصولات و نتایج مناسب برای مشتریان شما شود.