3
فروش ویژه
برای مشاهده محصولات فروش ویژه میتوانید به صفحه اصلی مراجعه کنید
نیاز سنجی
در این قسمت می توانید کمپرسور و تجهیزات مناسب برای سایت خود را محاسبه کنید
استعلام قیمت
برای استعلام قیمت محصولاتی که قیمت ندارند با ما تماس بگیرید

چه نوع اینورتر یا VSD را انتخاب کنیم ؟

چه نوع اینورتر یا VSD را انتخاب کنیم ؟   اینورتر چیست ؟ اینورتر یا VSD که مخفف variable speed drive می باشد تجهیزی هستند که برای کنترل سرعت ماشین آلات بکار می روند. کنترل فرایند و صرفه جویی در انرژی، دو دلیل اصلی برای استفاده از درایو VSD هستند.  صرفه جویی در انرژی به عنوان هدف

بلاگ 27 مهر 1398

چه نوع اینورتر یا VSD را انتخاب کنیم ؟

 

اینورتر چیست ؟

اینورتر یا VSD که مخفف variable speed drive می باشد تجهیزی هستند که برای کنترل سرعت ماشین آلات بکار می روند.

کنترل فرایند و صرفه جویی در انرژی، دو دلیل اصلی برای استفاده از درایو VSD هستند.  صرفه جویی در انرژی به عنوان هدف به همان اندازه مهم است که تولید و عملکرد دستگاه ها و کارخانجات اهمیت دارند.

بسیاری از پروسه های صنعتی مانند خطوط مونتاژ باید با سرعت های مختلف برای محصولات مختلف عمل کنند . گاهی در یک سیستم تقاضای تنظیم جریان یک پمپ یا فن وجود دارد، تغییر سرعت درایو ممکن است صرفه جویی بهتری در مصرف انرژی در مقایسه با سایر تکنیک‌های کنترل جریان باشد.

برای انتخاب یک VSD یا اینورتر مناسب :

1- فقط به قیمت نگاه نکنید، برخی از اینورترهای با قیمت بالا اما بی کیفیت هستند , عملکرد و تعمیر و نگهداری آن ها بسیار ضعیف است، طول عمر آنها کوتاه و اصطلاحا سر هم بندی شده اند ، کم بودن قطعات، تعمیر و نگهداری دشوار است و کلا دردسر دارند .

2 – خوب بودن یک اینورتر بستگی به شرایط و وضعیت تعمیر آن دارد .برخی از شرکت ها وظایف گارانتی را به عهده دارند، ممکن است اینورتر شما هزاران مایل در خارج از شهر حمل شود، یک یا دو ماه طول می کشد تا تعمیر شود، ولی واحد خدمات پس از فروش آن شما را معطل نخواهد گذاشت .

3- مشخصات مهم اینورترها فقط بر اساس کیلو وات نیست . شاید دو دستگاه VSD هر دو برای تغییر سرعت یک دستگاه ۹۰ کیلوات باشند ولی برخی از آنها فقط یک فاز برخی ۲ فاز و برخی ۳ فاز ورودی دستگاه را کنترل می کنند . بدیهی است که کیفیت هر کدام از این دستگاه ها با دیگری متفاوت است و بالطبع قیمت آنها نیز با هم فرق می کند . برخی از فروشندگان از عدم اطلاع مشتری سواستفاده کرده و علت این ارزان بودن را از مشتری پنهان می کنند .