3
فروش ویژه
برای مشاهده محصولات فروش ویژه میتوانید به صفحه اصلی مراجعه کنید
نیاز سنجی
در این قسمت می توانید کمپرسور و تجهیزات مناسب برای سایت خود را محاسبه کنید
استعلام قیمت
برای استعلام قیمت محصولاتی که قیمت ندارند با ما تماس بگیرید
میکرو فیلتر

فیلتراسیون هوای فشرده

فیلتراسیون هوای فشرده   یکی از مهمترین فرایندهای نگهداری کمپرسورها و کلا ماشین آلات فیلتراسیون و سرویس و تعویض به موقع آنهاست . ۱- حذف ذرات خشک برای حذف ذرات جامد سه مکانیزم اصلی وجود دارد که در فیلترهای ذرات خشک یا ذرات جامد از هر اندازه در هوای فشرده استفاده می شود.   الف-

بلاگ 29 دی 1399

فیلتراسیون هوای فشرده

 

یکی از مهمترین فرایندهای نگهداری کمپرسورها و کلا ماشین آلات فیلتراسیون و سرویس و تعویض به موقع آنهاست .

۱- حذف ذرات خشک

برای حذف ذرات جامد سه مکانیزم اصلی وجود دارد که در فیلترهای ذرات خشک یا ذرات جامد از هر اندازه در هوای فشرده استفاده می شود.

 

الف- تأثیر اینرسی: تأثیر اینرسی فرآیندی است که ذرات بیش از حد سنگین با جریان هوای فشرده در محیط فیبر به دام می افتند. هرچه ذرات بزرگتر باشند ، جداسازی آنها راحت تر خواهد بود.

 

ب- رهگیری: ذرات كوچكتر می توانند جریان هوا را دنبال كنند ، اما اگر قطر ذره بیشتر از فاصله فیلتر رسانه باشد ، توسط رسانه فیلتر گیر می شود و از بین بردن ذرات بزرگتر از ذرات كوچكتر سهولت ایجاد می كند.

 

ج – نفوذ: انتشار وقتی اتفاق می افتد که ذرات کوچک به جای دنباله روی جریان هوای فشرده ، در سراسر سطح حرکت می کنند. این مسیر حرکت نامنظم در اثر برخورد ذرات با سایر ذرات گاز ایجاد می شود ، اتفاقی که حرکت براونی نامیده می شود. از آنجا که ذرات دارای دامنه حرکتی آزاد هستند و می توانند آزادانه به اطراف حرکت کنند ، بسیار راحت تر می شود که توسط رسانه فیلتر رهگیری شوند و از جریان هوای فشرده خارج شوند. از طریق انتشار ، جداسازی ذرات کوچکتر از جداسازی ذرات بزرگتر آسانتر است. این سه نیرو به کارایی کلی فیلتر کمک می کنند.

 

 

۲- از بین بردن ذرات معلق در هوا و بخارات

برای از بین بردن ذرات معلق در هوا و بخار دو نوع فیلتر وجود دارد .

از فیلترهای ادغام برای از بین بردن مایعات و همچنین برخی ذرات استفاده می شود .

در حالی که فیلترهای جاذب برای حذف بخارات از هوای فشرده استفاده می کنند.

 

الف – جمع شدن: از فیلترهای جمع کننده برای از بین بردن ذرات معلق در هوا و ذرات استفاده می شود ، اما اینکار در حذف بخارات موثر نیست.

فرآیند ادغام شامل جمع شدن قطرات کوچک مایع به منظور تشکیل قطرات بزرگ است. با افزایش اندازه قطرات ، آنها از فیلتر به دام رطوبت می افتند و در نتیجه جریان هوای فشرده تمیزتر و خشک کن ایجاد می شود.

 

ب- جذب: جذب یک فرآیند شیمیایی است که برای حذف روان کننده های گازی یا بخارات استفاده می شود. این فرآیند از اتصال بخارات با سطح رسانه (جاذب) تشکیل شده است که به دلیل مساحت زیاد و جذب بخار روغن ، معمولاً از زغال فعال در فیلترها استفاده می شود.

از آنجا که بخار روغن با گذشت زمان سطح زغال فعال را می پوشاند ، تغییر آن قبل از اشباع کامل ضروری است. در غیر این صورت ، این می تواند به نفوذ روغن به سیستم هوا منجر شود. همچنین استفاده از فیلتر گرد و غبار بعد از فیلتر زغال فعال ضروری است ، زیرا ممکن است ذرات کوچک ذغال سنگ شکسته شده و وارد جریان هوا شوند.

 

 

آیا فرآیند تولید توسط روغن های روان کننده که از کمپرسور خارج می شوند آسیب می بینند ؟

 

برای ارزیابی آسیب احتمالی که روغن می تواند در سیستم هوای فشرده شما ایجاد کند ، باید نیازهای اساسی صنعت یا تجهیزات خود را که از هوای فشرده استفاده می کند ، درک کنید.

اگر صنعت شما دارای کد بهداشتی سخت است و یا تجهیزات شما به قرار گرفتن در معرض روغن یا بخار حساس هستند ، استفاده از فیلتراسیون هوای فشرده مناسب بسیار مهم است.

بیایید نگاهی دقیق تری به روان کننده ها بیندازیم و تأثیراتی را که آنها می توانند بر روی محصول نهایی شما داشته باشند درک کنیم.

مشابه ذرات معلق ، روان کننده ها می توانند از هوای محیط و همچنین از طریق کمپرسور وارد سیستم هوای فشرده شما شوند. عملیات تسهیلات ، مانند یک اگزوز موتور ، هیدروکربن هایی مانند آئروسل های نفتی را در هوای محیط آزاد می کند ، که می تواند کیفیت هوا را به خطر بیندازد و باعث خرابی تجهیزات شود.

کمپرسورهای هوای تزریق شده روغن همچنین روان کننده هایی را در سیستم هوای فشرده آزاد می کنند و در نتیجه هزینه های عملیاتی و نگهداری افزایش می یابد.

صنایعی مانند الکترونیک و نیمه هادی به ویژه در معرض آلودگی روان کننده ها هستند که می تواند منجر به از دست رفتن محصول ، مهلت های از دست رفته و مشتریانی که رضایت آنها را ندارد.

فیلتراسیون هوای فشرده ضعیف اغلب منجر به خوردگی لوله ، افزایش افت فشار می شود و می تواند باعث آسیب به تجهیزات شود ، در نتیجه باعث خرابی طولانی و هزینه های غیر منتظره تعمیر می شود.

همچنین خوردگی می تواند باعث ایجاد زباله های اضافی در سیستم لوله کشی شما شود که در نتیجه باعث می شود کمپرسور شما بیشتر کار کند و منجر به مصرف انرژی بیشتر و لوازم اضافی قطعات کمپرسور شود.

هنگام اجرای کدهای سخت یا کلاسهای خلوص ، فیلتراسیون هوای فشرده مناسب کلید دستیابی به نتایج مطلوب است. تنها راه برای محافظت کامل از محصول خود در برابر روغن ناخواسته در سیستم هوای فشرده ، استفاده از کمپرسورهای بدون روغن است ، زیرا این نوع فناوری خطر آلودگی را از بین می برد و در نتیجه هوای فشرده با کیفیت بالا و تمیز ایجاد می شود.