میکرو فیلتر

انتخاب میکرو فیلتر مناسب خارج از کمپرسور

چگونه می توان یک میکرو فیلتر مناسب خارج از کمپرسور برای سیستم هوای فشرده خود انتخاب کرد؟   انتخاب یک فیلتر داخلی هنر نیست ، اما اگر سوال های درستی نپرسیم یا فرایندی که نیاز به فیلتر دارد را درک نکنیم ممکن است گیج کننده باشد. قبل از اینکه بیشتر توضیح بدهیم ، بیایید یک

بلاگ 29 دی 1399

چگونه می توان یک میکرو فیلتر مناسب خارج از کمپرسور برای سیستم هوای فشرده خود انتخاب کرد؟

 

انتخاب یک فیلتر داخلی هنر نیست ، اما اگر سوال های درستی نپرسیم یا فرایندی که نیاز به فیلتر دارد را درک نکنیم ممکن است گیج کننده باشد. قبل از اینکه بیشتر توضیح بدهیم ، بیایید یک قدم به عقب برگردیم و یک ایده کلی در مورد فیلتراسیون و اینکه چرا نقش مهمی در سیستم هوای فشرده دارد را بدست آوریم.

 

چرا به فیلتر نیاز دارید؟

وقتی به یک قهوه برای نوشیدن نیاز دارید ، ساده است که به نزدیکترین قهوه خانه خود بروید یا از دستگاه محبوب “قهوه ساز” استفاده کنید ، اما ما بیشتر می خواهیم. مثالی که می خواهم استفاده کنم شامل استفاده از قهوه ساز قطره ای و لوبیای بو داده است. یکی از مهمترین موارد در تهیه یک فنجان خوب قهوه در چنین دستگاهی استفاده از فیلتر مناسب برای جلوگیری از یک فنجان پر از ذرات دانه ای و سایر قطعات باقی مانده از دانه قهوه است. همانطور که به نظر می رسد ناچیز است ، فیلتر کاغذ نقشی حیاتی در تهیه قهوه ای دارد که می توانید از آن لذت ببرید.

سیستم هوای فشرده شما نیز به فیلتر نیاز دارد. همانطور که در مقالات گذشته آموخته ایم ، هوای فشرده پر از ذرات معلق در هوا و بخارات روغن (در پیستون ها و اسکروها ) است که هوای فشرده را آلوده می کند و می تواند به کاربران نهایی آن آسیب برساند (تجهیزاتی که از هوای فشرده استفاده می کنند). قرار دادن فیلتر درون خطی صحیح می تواند به شما در از بین بردن ذرات ناخواسته و همچنین ذرات معلق در هوا و بخارات کمک کند. مقدار فیلترها و انواع مورد نیاز به کیفیت هوای مورد نیاز و یا فرآیند شما بستگی دارد. بیایید نگاهی بیندازیم به انواع مختلف فیلترها و سوالاتی که به شما در انتخاب فیلتر صحیح کمک می کنند.

 

هوای من چقدر باید تمیز باشد؟

 

برای اینکه بفهمید هوای شما چقدر تمیز است ، باید برنامه و فرایندی که از هوای فشرده استفاده می کند را شناسایی و ارزیابی کنید.

همه برنامه ها و فرآیندهایی که از هوای فشرده استفاده می کنند ، به همان سطح فیلتراسیون احتیاج ندارند ، به همین دلیل داشتن این اطلاعات اولین قدم در انتخاب فیلتر صحیح است.

هوای فشرده استفاده شده برای اهداف پنوماتیک ، اغلب می تواند توسط یک فیلتر استاندارد ذرات خشک پشتیبانی شود که فیلتراسیون را تا 1 یا 0.01 میکرون فراهم می کند ، با این حال ، اگر فرآیند شما به تأیید OSHA و حذف بخارات روغن نیاز دارد ، پس یک فیلتر فعال شده با زغال چوب مجبور است مورد استفاده قرار گیرد بگذارید درک بهتری از آلودگی ها و تأثیر آنها بر سیستم هوای فشرده داشته باشیم.

آلودگی های موجود در سیستم هوای فشرده می توانند از هوای محیطی که مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از خود سیستم (کمپرسور) سرچشمه بگیرند. سه آلودگی اصلی در هوای فشرده وجود دارد: رطوبت ، ذرات معلق در هوا و بخارات.

 

ذرات معلق: ذرات موجود در سیستم هوای فشرده قطعات کوچکی از مواد جامد مانند گرد و غبار ، خاک و یا گرده های موجود در هوای محیط و همچنین ذرات سست فلز است که می تواند در اثر خوردگی لوله ایجاد شود. بسته به حساسیت برنامه و یا فرآیند شما ، تماس با ذرات می تواند به محصول نهایی آسیب برساند ، بنابراین باعث تاخیر در تولید و مسائل مربوط به کنترل کیفیت می شود ، حتی به مشتریان بالقوه راضی نیست.

 

رطوبت: رطوبت از قطرات مایع کوچکی تشکیل شده است که می توان آن را در سیستم هوای فشرده یافت ، به ویژه در مواردی که از کمپرسورهای تزریق روغن استفاده می کنند. آئروسل ها از مواد روان کننده ایجاد می شوند ، در این حالت روغن استفاده شده در کمپرسور است و در صورت عدم درمان صحیح می تواند برای محصولات و افراد مضر باشد.

 

بخارات: در سیستم هوای فشرده ، بخارات از روان کننده ها و همچنین هر مایع دیگری که به گاز تبدیل شده است تشکیل شده اند. این بخارها به من پاک شدن از سیستم به فیلتر فعال شده با کربن خاص نیاز دارند.

 

اکنون که درک بهتری از آلاینده های فوق داریم ، بیایید نگاهی بیندازیم که در از بین بردن هر نوع آلاینده از چه نوع روش های فیلتراسیون استفاده می شود.

 

در مقاله بعدی به این مبحث خواهیم پرداخت