3
فروش ویژه
برای مشاهده محصولات فروش ویژه میتوانید به صفحه اصلی مراجعه کنید
نیاز سنجی
در این قسمت می توانید کمپرسور و تجهیزات مناسب برای سایت خود را محاسبه کنید
استعلام قیمت
برای استعلام قیمت محصولاتی که قیمت ندارند با ما تماس بگیرید

علت انفجار کمپرسور

علت انفجار کمپرسور   شاید تا بحال دیده باشید که برخی از قطعات کمپرسور که اصلا برقی هم نیستند منفجر می شوند . این انفجارها گاها انقدر شدید هستند که نه تنها به تمامی قطعات آسیب می رسانند بلکه به اطراف و محیط کمپرسور خانه نیز صدمات شدیدی وارد می کنند . حتی باعث آتش

بلاگ 24 مرداد 1398

علت انفجار کمپرسور

 

شاید تا بحال دیده باشید که برخی از قطعات کمپرسور که اصلا برقی هم نیستند منفجر می شوند .

این انفجارها گاها انقدر شدید هستند که نه تنها به تمامی قطعات آسیب می رسانند بلکه به اطراف و محیط کمپرسور خانه نیز صدمات شدیدی وارد می کنند . حتی باعث آتش سوزی دستگاه نیز می شوند .

واقعا علت انفجار یک کمپرسور چیست ؟

شاید بزرگترین عامل این حادثه وجود الکتریسیته ساکن در داخل مخزن و فیلتر سپراتور باشد .

برای همین یکی از دلایلی که سازندگان کمپرسور تاکید بر استفاده از فیلتر سپراتورهای اورجینال می کنند جلوگیری از بروز آتش سوزی و انفجار است در داخل کمپرسور است .

در دستگاه هایی که فیلتر سپراتور بصورت کارتریجی در داخل مخزن جای میگیرند . پاشش روغن روی دیواره مخزن و تماس آن با سطح فیلتر سپراتور که عموما جنسی مانند نمد دارند باعث می شود تا الکترونها بر روی فیلتر جمع شوند . با گذشت زمان تجمع الکترونها باعث ایجاد اختلاف پتانسیل اکتریکی زیادی در داخل مخزن خواهد شد . این وضعیت دقیقا مشابه دو قطب باطری ماشین می باشد .

به محض اینکه بین این دو قطب اتصال کوچکی برقرار شود جریان الکتریکی به وجود خواهد آمد که باعث ایجاد جرقه می شود . هر چقدر میزان اختلاف پتانسیل به وجود آمده یا الکتریسیته ساکن زیاد باشد این جریان شدت بیشتری خواهد داشت که می تواند منجر به انفجار شود .

این انفجار باعث می شود که قطعات متصل به مخزن سپراتور مانند خود فیلتر سپراتور , مینیمم پرشر ولو ,  رادیاتور و گیجها آسیب ببیند

و در برخی اوقات با توجه به وجود بخار روغن در محیط , دمای بسیار زیاد , مواد اشتعال زا مانند فومهای داخل کابینت دستگاه و اتصال برق این انفجار باعث آتش سوزی خواهد شد .

 

بنابراین توصیه می شود :

۱- حتما از فیلترهای اورجینال استفاده شود .

۲- قطعات آبندی فیلتر حتما از جنس مرغوب و مورد تایید باشد . 

۲- توصیه می شود از روغن مرغوب و مورد تایید سازنده استفاده کنید .

۳- هنگام تعویض فیلتر سپارتور حتما از اتصال بدنه فلزی فیلتر به بدنه مخزن سپراتور مطمئن شوید .

۴- واشری که بر روی فیلتر قرار می گیرد یا باید در ساخت آن از نخهای فلزی استفاده شده باشد و یا اینکه در قسمتهای مختلف آن حتما سوزن منگنه و یا قطعاتی که دو سطح واشر را به هم متصل می کند نصب شده باشد  .

۵- اگر مخزن بر روی قطعات پلاستیکی قرار دارد حتما از اتصال بدنه آن با بدنه دستگاه و یا ارت مطمئن شوید . 

۶- بدنه کمپرسور حتما باید به چاه ارت متصل شده باشد .